Tuesday, November 30, 2010

Op bezoek bij PA0LL / Visit PA0LL

Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Kees, PA0LL. Kees maakt zeer hoogwaardige tuners welke inmiddels collector's items zijn geworden.
De reden van mijn bezoek was dat ik een Kenwood TS-530S gekocht heb van Kees, ik had voor Kees een passende Kenwood speaker voor een van zijn sets meegenomen. Nadat ik door Kees en zijn vrouw gastvrij werd ontvangen met koffie en krentenbrood, werd de set even getest en kon ik wat foto's nemen van de prachtige producten die Kees maakt.

Today i visit Kees, PA0LL. Kees is desginer of the famous high-end tuners which are collector's items.
The reason of my visit was because i bought a Kenwood TS-530S from Kees, and i had a nice Kenwood speaker suitable for one of his transceivers. After coffee we could do some tests and i was able to took some pics of Kees his products.

Hier is Kees de TS-530S aan het testen; werkt prima en ziet er goed uit!
Kees is testing the TS-530S, so far so good!


PA0LL Antennestroom Indicator.
PA0LL Antennacurrent Indicator.

PA0LL S-Match met schakelbare condensatorbank. PAoLL S-Match with switchable array of capacitors.
Nieuwe op afstand bedienbare symetrische tuner van PA0LL.
New remote controlled symetric tuner by PA0LL

Met een mooie TS-530S in mijn knuistjes ging ik weer tevreden huiswaarts; bedankt Kees!
I went home with my "new" aquired TS-530S, thank you Kees!

Today feb 21 2018 i read the sad news that Kees - PA0LL became SK.

3 comments:

  1. Geweldig wat die man kan maken. Jammer dat er verder geen standaard producten op zijn site staan. Het is meer op verzoek en zelfbouw. Ik denk dat zo een tuner echt zeer goed werkt. Wat een bakbeest zeg zo een 530S. Werkt dat nog met lampen of zo? 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Ziet er mooi uit. Ik heb al meerdere malen de LL tuners van dichtbij gezien.
    De TS530S heeft nog buizen in de eindtrap en als ik me niet vergis ook in de stuurtrap.
    Op HF ben ik met een TS830S begonnen.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  3. Ja echt topkwaliteit zijn die tuners. Ik heb een Palstar wat ook behoorlijk is, maar die verbleekt bij een LL tuner.
    Ik verzamel hybride transceivers, vandaar de TS530S. Deze heeft idd een buizen stuur en eindtrap. Net als de 830S en de Yaesu FT-101xx

    ReplyDelete